[sbu_post_image]

وضعیت اشتباه خوابیدن یکی از علل ایجاد یا تشدید کمردرد و درد گردن می باشد .

بنابراین باید اصول خوابیدن صحیح را رعایت نمود تا از افزایش فشار وارده بر ستون فقرات جلوگیری کرده باشیم و دچار درد ستون فقرات و اندام ها نشویم .

۱- از تشک سفت استفاده کنید. تشکی که فرو رفتگی داشته و به اصطــلاح شکم داده استفاده نکنید.  بهتر است تشک نه خیلی نرم باشد که بدن در آن فرو رود و نه خیلی سفت که مانع خوابیدن راحت گردد .

۲- هنگام برخاستن از روی رختخواب با کمک دستها بلند شده و نـاگـهـان از نـاحـیه کمر خم نشوید.

۳- بدترین نوع خوابیدن : بر روی شکم و بعد از آن بر روی کمر ( طاق باز)

نکته: در صورت خوابیدن به صورت طاق باز بهتر است بالشتی زیر زانوها قرار دهید تا با خم کردن نسبی زانوها از فشار وارد روی ستون فقرات کاسته شود .

نکته : در صورت خوابیدن روی شکم بهتر است بالشتی زیر شکم قرار داده شود تا راستای ستون فقرات بین گردن و کمر حفظ گردد.

۴- بهترین نوع خوابیدن : به پهلو با بالشتی بین زانوها

منبع : وبلاگ دکتر بیدکی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonمشاوره و تماس