آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

درمان آرتروز زانو با لیزردرمانی

imagesCALSVCX9

تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۹

[sbu_post_image]

خصوصیات لیزر درمانی در درمان آرتروز

هر روز بر تعداد بیماری‌هایی که از لیزر درمانی برای درمان آرتروز زانو استفاده می‌شود، اضافه می‌شود. کارایی لیزر را می‌توان در دو بخش لیزرهای جراحی و ترمیمی طبقه‌بندی کرد.

در جراحی‌های لیزری، لیزر به عنوان چاقویی بسیار ظریف و حساس استفاده می‌شود. مدت استفاده از نور به جای چاقوی جراحی بیش از چهار دهه است. در این تکنیک میزان خونریزی، آلودگی و عفونت به مراتب کمتر و سرعت بهبودی زخم بسیار زیاد است علاوه بر این، جراحی آرتروز زانو با دقت و سرعت بالاتری صورت می‌گیرد.

لیزر درمانی ترمیمی با اثرات ضد درد، ضد التهاب و سرعت‌بخشی در ترمیم ضایعات و زخم‌ها یک درمان کاملا بدون عارضه برای آرتروز زانو است و در زیرشاخه‌های پزشکی به طور عمده در زمینه کاهش درد و ترمیم زخم‌ها استفاده می‌شود. استفاده از لیزرهای ترمیمی در برخی موارد می‌تواند از انجام عمل‌های جراحی جلوگیری کند و زمان بهبودی را به میزان قابل توجهی کاهش ‌دهد.

آرتروز زانو و لیزر درمانی

درمان درد زانو با لیزر: بیشتر بیمارانی که به کلینک لیزر طب فیزیکی مراجعه می کنند،از بیماری ارتروز رنج می برند.ارتروز بیماری تخریب مفاصل است. این بیمارانی مشکلات زیادی برای بیماران ایجاد می کند.

بسیاری از بیماران تزریقات متعدد کورتیکواستیروئید برای درمان درد زانو داشته اند.بسیاری از بیماران ارتروزی و درد زانو ،سابقه مصرف طولانی مدت مسکن ها را دارند. برخی نیز درمانهای طب فیزیکی وفیزیوتراپی دریافت کرده اند.همینطور بیمارانی دیده می شوند که تنها راه درمان بیماری خود را تعویض مفصل زانو می دانند.

درصد زیادی از بیماران درمان شده با لیزر برای درد آرتروز زانو بهبودی قابل توجهی پیدا می کنند.بیشترین درصد بهبودی پس از یک ماه درمان مشاهده می شود.برخی بیماران نیاز به یک جلسه درمان در هفته و بمدت چندین هفته دارند. بیمار بهتر است بمدت ۴ تا ۵ هفته فعالیت خود را محدود کرده و دستورات متخصص طب فیزیکی را رعایت کند. اکثر بیماران آرتروز از درمان با لیزر راضی هستند.

سایر روشهای طب فیزیکی در کنار لیزر درمانی مثل پرولوتراپی یا تزریقات مختلف ممکن است برای بیمار لازم باشد.تا بهبودی کافی را بدست آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کاربرد لیزر درمانی کلیک کنید.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ