post_image

در مراحل اولیه بیماری دیسک گردن می توان با انجام حرکات ورزشی مناسب آن را درمان کرد و از پیشرفت بیماری جلوگیری نمود . انجام حرکات مناسب ورزش یوگا در بهبود این بیماری تا حد زیادی موثر می باشند

بسیاری از افراد در گردن و شانه های خود تنش دارند که باعث خشک شدن گردن و سردرد می‌شود.
تمرینات یوگا می‌تواند این تنشها را کاهش دهد، انعطاف را زیاد کند و ماهیچه‌ها را سفت کند. در اینجا با 5 حرکت آشنا می‌شوید که برای از بین بردن تنشها مفید است. این حرکات را به آرامی‌انجام دهید و برای انجام آنها ستون فقرات خود را مستقیم نگه دارید. گردن خود را شل کنید و شانه هایتان را روبرو قرار دهید. در ابتدا سرخود را به عقب ببرید و سپس جلو بیاورید. حالا گردن خود را مستقیم نگه دارید، آنها را ابتدا کاملاً به سمت راست بچرخانید سپس وسط قرار داده و دوباره آن را به سمت راست بچرخانید. سپس گردن خود را به جلو خم کنید و یک دایره کامل بزنید. این حرکت را در جهت عکس نیز انجام دهید.
سر خود را پایین بیاورید و به حالت اول برگردانید.
سرخود را به سمت راست خم کنید و سپس به حالت اول بازگردید.
سرخود را به عقب برده و به حالت اول برگردانید.
سرخود را به سمت چپ بچرخانید و به حالت اول برگردانید.
سرخود را به جلو خم کنید (چانه بر روی قفسه سینه) از سمت راست به چپ و بر عکس آن را حرکت دهید.

 

خواننده گرامی، پیشنهاد می شود مطلب تمرینات کششی و تقویتی در درمان دیسک گردن را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه یوگا برای دیسک گردن مطالعه فرمایید


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Share →

Visit Us On Facebook