1472h

در بسیاری اوقات علت گردن درد  فشار بیش از حد تحمل به گردن است. این وضعیت بیشتر در مواردی است که عضلات ستون مهره گردنی ضعیف است و یا فرد نوعی فعالیت بدنی انجام می دهد که فشار بیش از حدی به گردن وارد می کند.

علل گردن درد هنگام خواب

گردن درد در هنگام خواب و پس از خواب  می تواند به علت بستر نامناسب بخصوص استفاده از بالشت نامناسب باشد. همچنین برخی بیماری های روماتیسمی نیز باعث بوجود آمدن گردن درد هنگام شب می شود.

در بسیاری اوقات علت گردن درد  در هنگام شب فشار بیش از اندازه و حد تحمل به آن است. این وضعیت بیشتر در مواردی است که عضلات ستون مهره گردنی ضعیف است و یا فرد نوعی فعالیت بدنی انجام می دهد که فشار بیش از حدی به گردن وارد می کند. در هنگام تنیس و بدمینتون سر ورزشکار مرتبا به سمت عقب حرکت کرده و این می تواند به گردن فشار زیادی وارد کند.

این فشارها میتوانند موجب التهاب مفاصل مهره های گردن  و در نتیجه گردن درد شوند. این  درد در ابتدا ممکن است در طول روز احساس نشده و گردن درد در هنگام خواب و با استراحت بیمار و یا بعد از مدتی بی حرکتی آغاز گردد.

سعی کنید در هنگام خواب از بالشت کوتاه و یا نرم استفاده کنید  در زیر ورزش های مفید برای پیشگیری  از گردن درد  را شرح می دهیم.

ورزش های مفید برای پیشگیری ازگردن درد

-برای پیشگیری از گردن درد طوری ایستاده كه گردن در امتداد ستون مهره ها ، راست قرار گیرد و روبرو را ببینید . بسیار آرام سر را حركت داده تا بتوانید سقف را ببینید و پس از مكثی كوتاه به آرامی سر خود را حركت دهید تا اینبار زمین را ببینید این حركت را 10 تا 20 بار انجام دهید.

سپس همین حركت را طوری انجام دهید تا اینبار سمت چپ و راست خود را ببینید این حركت را نیز 10 تا 20 بار انجام دهید .

-برای پیشگیری از گردن درد در حالت تمرین شماره قبل ایستاده یك دست خود را روی پیشانی خود گذاشته و سر خود را به جلو خم كنید و با دست خود مانع از انجام اینكار شوید با این كار یك انقباض هم طول ( ایزومتریك ) در عضلات گردن شما بوجود می آید كه باعث تقویت این عضلات می شود.

این حركت را برای 10 ثانیه انجام دهید سپس همین حركت را با گذاشتن دست در پشت سر و سپس راست و چپ سر خود نیز انجام دهید .

– برای پیشگیری  از گردن درد  چرخاندن سر به صورت دورانی به دور محور گردن كه در قدیم روال داشت پرهیز كنید .

–  برای  پیشگیری از گردن درد شانه هایتان را بالا ببرید و به گوش هایتان نزدیك كنید 5 ثانیه نگه دارید سپس رها نمایید این حركت را سه دوره در هر دوره 10 تا 20 بار انجام دهید .

–  برای پیشگیری  از گردن درد روی یك سطح مناسب به پشت دراز بكشید و گردن خود را از پایین به بالا حركت دهید این حركت را 30 تا 40 بار انجام دهید .

  • برای آشنایی بیشتر با ……

برای آشنایی بیشتر با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله گردن درد و بی حسی دست
مطالعه مقاله  درمان گردن درد با استراحت ،دارو و فیزیوتراپی
مطالعه مقاله علامت های رگ به رگ شدن گردن

 

منبع : پاسخ آنلاین   ایران ارتوپد


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook