fxolhbzmlo0a8drk2ok4

یکی از علل کمردرد بد ایستادن است. مهمترین مواردی که در هنگام ایستادن برای کاهش احتمال ابتلا به کمردرد باید رعایت شوند عبارتند از:

پیشگیری از کمردرد هنگام ایستادن

 افزایش قوس کمر بصورت گودی کمر همیشه با چرخش لگن همراه است و با افزایش این قوس کمر، شکم بیمار به جلو آمده و باسن به عقب می رود. در هنگام ایستادن باید سعی کنیم مستقیم ایستاده و کمر خود را تا حد امکان صاف و مستقیم نگه داریم .

شکم خود را به جلو و باسن را به عقب ندهیم. صاف و کشیده بایستیم مانند اینکه می خواهیم سر خود را به سقف آسمان بچسبانیم تا دچار کمردرد نشویم.

شکم بزرگ موجب افزایش گودی کمر می شود که آن هم به نوبه خود موجب واردشدن فشار بیشتر به ستون فقرات  و کمردرد می شود. اگر شکم بزرگی دارید آن را کوچک کنید. در خانم های باردارد که در ماه های آخر بارداری شکم خیلی بزری پیدا می کنند می توان با بستن کمربند های خاصی به زیر شکم قوس کمر را کاهش داد.

پوشیدن کفش های پاشنه بلند می تواند با افزایش قوس کمری موجب کمردرد شود از پوشیدن این کفش ها پرهیز کنید.

ایستادن به مدت طولانی هم برای کمر مضر است و موجب کمردرد می شود . اگر مجبورید برای مدت طولانی بایستید باید مرتب وضعیت ایستادن خود را عوض کنید و هر چند وقت یک بار این پا و آن پا کنید به عبارت دیگر مدتی وزن خود را روی پای راست و مدتی روی پای چپ بیندازید تا از بروز کمردرد پیشگیری کنید.

راه دیگر  پیشگیری از  مبتلا شدن به کمر درد هنگام ایستادن اینست که یک پا را روی یک چهار پایه که حدود 20 سانتیمتر بلند است بگذاریم و هرچند وقت یکبار جای پاها را عوض کنیم.

این کار بخصوص برای خانم هاییکه مجبورند مدت زیادی در جلوی ظرفشویی بایستند و کار کنند و یا در کسانی که مدت زیادی در یک صف می ایستند یا معلم ها که مدت زیادی جلوی تخته سیاه می ایستند مفید است.

  • اطلاعات بیشتر….

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله بهترین درمان کمردرد
مطالعه مقاله مگنت تراپی کمردرد
مطالعه مقاله علت های مهم کمردرد

منبع : ایران ارتوپد

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook