uomo che ha mal di schiena

دردهای سیاتیکی که ناحیه کمر و پاها را دردناک می سازد و به علت آزردگی عضلات ناحیه کمر یا فتق دیسک مهره های کمری – که لایه غضروفی میان مهره های پشت دچار آسیب می شود- و عواملی نظیر ضربه، حمل بار سنگین، خم کردن یا چرخش ناگهانی حین حرکات سریع و سنگین ورزشی ایجاد می شود، از فراوان ترین ناراحتی های مبتلا به افراد جامعه و از بیشترین علل مراجعه به مطب پزشکان می باشد.

-اگر اضافه وزن دارید وزن خود را متعادل کنید.

-با کمک ورزش‌ های مناسب می ‌توانید عضلات شکم و کمر خود را تقویت کنید.

-اشیای سنگین را بسرعت و با یک حرکت سریع و ناگهانی از روی زمین بلند نکنید.

-وضعیت بدنی مناسبی داشته باشید. آگاهی از این‌که چگونه درست بایستید و نیز آشنایی با صحیح بلند کردن اجسام سنگین، تاثیر زیادی در حفظ و نگهداری کمر شما دارد.

-اگر کار شما به شکلی است که باید ساعت‌ها نشسته باشید بهتر است در فواصلی بایستید و قدم بزنید تا فشار وارد به‌کمرتان کم شود.

-هنگام بلند کردن اشیا، نزدیک شیء قرار بگیرید و زانوها را خم کنید. این کار باعث می‌شود بار را با نیروی پایتان بلند کنید و به کمر کمتر فشار وارد شود. بار را بغل و تا حد ممکن به کمرتان نزدیک کنید سپس به تدریج پاهایتان را صاف نمایید و بایستید.

- درست بخوابید. روش صحیح درست خوابیدن می ‌تواند درد سیاتیک و کمر را کاهش دهد

-و در نهایت باید توصیه کرد کمردرد را از بروز نخستین علایم جدی بگیرید و آن را پیگیری کنید، حتی اگر سیاتیک نباشد.

منبع : فرصت آنلاین   حکیم مهر

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook