post_image

ورزش سبب افزایش ضربان قلب می شود. ورزش ها را به آرامی و ملایمت شروع کنید. قبل از شروع ورزش تعداد نبض خود را در دقیقه شمارش کنید. این، کار آسانی است که با فشردن سه انگشت در محل نزدیک مچ دست قابل انجام است. برای یک فرد متوسط در حالت استراحت تعداد 80-70 ضربان در دقیقه طبیعی محسوب می شود. حداکثر ضربان قلبی در طی ورزش با فرمول ( سن فرد- 190) بدست می آید. پس اگر شما فردی 50 ساله باشید و نوار قلب شما طبیعی باشد، حداکثر ضربان قلب شما در طی ورزش طبق این فرمول (50-190)140 می شود . اگر نوار قلب شما طبیعی نیست باید در مورد حداکثر ضربان قلب در طی ورزش با پزشک مشورت کنید.

منبع : کتاب پوکی استخوان


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Share →

Visit Us On Facebook