gno9evmn5gj4frr1ajiv

هر ورزشی که مستلزم خم کردن شدید زانوها باشد می تواند به زانو صدمه بزند. اگر خم کردن به همراه بلند کردن وزنه باشند، فشار مضاعفی به زانوها وارد می کند و می تواند به زانو آسیب برساند. با این تعریف فعالیت های ورزشی که در آن ها خم می شوید یا می پرید، مثل بسکتبال و فوتبال برای زانوها مضرند.

ورزش هایی که در آن حرکت های خم شدن زانوها و فرود آمدن روی پاها به دفعات زیاد انجام می شود نیز برای زانوها مضر هستند، تنیس، بدمینتون و فوتبال از این دسته ورزش ها محسوب می شوند. طناب زدن جزء موارد استثنایی است که به رغم پریدن آسیبی به زانو وارد نمی کند. ورزش هایی که در آن ها فرد می پرد، فرود می آید یا در حال دویدن به طور ناگهانی تغییر مسیر می دهد، فشار خیلی زیادی روی زانوها وارد می کند که ممکن است منجر به آسیب به رباط های زانو به خصوص رباط صلیبی قدامی شوند.

حتی مقادیر کم این فعالیت های ورزشی نیز می توانند باعث آسیب به غضروف یا منیسک های زانو که از غضروف آن محافظت می کند شود. توجه داشته باشید ورزشکاران حرفه ای با گذراندن دوران بدن سازی و تقویت عضلات پا احتمال آسیب دیدگی را کاهش می دهند ضمن این که قبل از شروع ورزش درد زانو نیز بدن خود را به طور اصولی و مناسب گرم می کنند، برای همین است که میزان آسیب در آن ها کمتر است، ورزشکاران آماتوریست که مثلاً فوتبال بازی می کنند.

جهت آشنایی با ورزش های مناسب زانو درد اینجا کلیک کنید


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook