post_image

شاید شما هم بارها گرفتگی گردن را تجربه کرده باشید.خصوصا اگر شغل شما در ارتباط با کامپیوتر باشد.باید بدانید که در صورتیکه این دردها را به حال خود بگذارید در آینده دچار مشکلات جدی خواهید شد. اگر در طول روز حداقل سه بار این حرکات کششی را انجام دهید تا حد زیادی عضلات گردن و شانه خود را تقویت کرده و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کرده اید.یکی از مزایای کشش این است که میزان انعطاف پذیری شما را بالا میبرد .

در زیر یک نمونه ورزش گردن بسیار ساده برای تقویت عضلات  می آوریم:

مرحله 1:بایستید و دستها را از طرفین آزادانه رها کنید

مرحله 2 : به آرامی سر خود را به طرف چپ کشش دهید و 10 ثانیه مکث  کنید.

همین کار را برای سمت راست تکرار کنید. این حرکت را برای هر طرف 2 یا 3 بار تکرار کنید.

مزایا

استرس میتواند عاملی برای گرفتگی عضلات گردن باشد.سردرد هم میتواند منجر به گرفتگی شانه و گردن شود .برای شل شدن عضلات این حرکت را همراه با تفس عمیق روزی چند مرتبه تکرار کنید.اگر شغل شما با کامپیوتر مرتبط است و یا به نحوی برای ساعات طولانی پشت میز مینشینید این حرکت میتواند در تقویت عضلات گردن و شانه موثر باشد

منبع: پرشین وی


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Share →

Visit Us On Facebook