L128872636330

کوتاهی عضلات، ضعف عضلات شکمی، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و غیراستاندارد، زایمان‌های مکرر و چاقی به ویژه بزرگی شکم و ضعف عضلات موجب افزایش گودی کمر می‌شود.

مهم‌ترین علت گودی کمر

مهم‌ترین علت ایجاد گودی کمر نداشتن تحرک و ضعف عضلات ناحیه شکم است و این مشکل تنها در صورتی به عنوان بیماری شناخته می‌شود که گودی در ناحیه کمر بیش از اندازه باشد.

در موارد بروز اکتسابی، گودی بیش از حد کمر مانند چاقی شکم و نشستن نادرست در صورتی که علت اولیه مشخص شود می‌توان با اصلاح وضعیت و انجام تمرینات ورزشی این بیماری را درمان کرد.

گودی کمر در جوانان به علت عدم تحرک و نحوه نادرست نشستن پشت میز کار و در افراد بالاتر از ۵۰ سال به علت تضعیف عضلات شکمی و یا بزرگ شدن آن ایجاد می‌شود.

پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند مهره‌های کمر که مرکز ثقل بدن است را نسبت به راستای اصلی خود تغییر داده و موجب ایجاد گودی کمر می‌شود.

در زمان بارداری نیز بزرگ شدن شکم عامل ایجاد گودی کمر دردناک است.

روش‌های پیشگیری از ایجاد گودی بیش از حد کمر

نحوه صحیح نشستن و دراز کشیدن

جلوگیری از چاقی شکم

عدم استفاده از کفش‌های پاشنه بلند

تقویت عضلات ناحیه کمر

منبع : شفاف

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook