462h

گردن درد یک شکایت شایع است، اما در اغلب موارد گردن‌درد مسئله جدی به حساب نمی‌آید و معمولا به علت فشار آمدن بر عضلات گردن به علت وضعیت نامناسب گردن فرد هنگام انجام کارهای روزمره برای مثال خم‌شدن بیش از حد به سمت کامپیوتر است.

علل گردن درد

بیشترین علل وجود گردن درد ناشی از سه بیماری شایع آرتروز گردن ، فتق دیسک و سندرم های عضلانی است که در صورت وجود گردن درد  و انتشار آن به دست ها حتی در مراحل اولیه آن بایستی به پزشک متخصص درمان گردن درد (متخصص طب فیزیکی و توانبخشی) مراجعه کرد تا تشخیص قطعی در مراحل اولیه گردن درد صورت گیرد چرا که درمان گردن درد در این مراحل بسیار مفیدتر و مؤثرتر واقع می گردد.

پیشگیری از گردن درد

برای پیشگیری از گردن درد همیشه گردن خود را چه در حالت ایستاده، نشسته، یا راه رفتن، صاف و عمود بر بدن نگهدارید به طوری که هیچ زاویه ای با بدن نسازد .

چرا که بسیاری از بیماری های گردنی ناشی از خم بودن گردن به مدت طولانی است. بنابراین حتی الامکان گردن خود را خم نکنید و اگر مجبور به این کارهستید، هر از چند گاهی گردن خود را صاف کنید.

برای پیشگیری از گردن درد از نرمش ها و حرکاتی که در آن ها مجبور به خم کردن گردن هستید دوری کنید.

برای پیشگیری از گردن درداگر رانندگی طولانی‌مدت یا کار فراوانی پشت کامپیوتر انجام می‌دهید، هنگام نشستن سرتان را به عقب متمایل کنید به طوری که سرتان در محاذات ستون فقرات‌‌تان قرار گیرد، به این ترتیب از فشار روی گردن‌‌تان کاسته می‌شود. از فشردن و کشیدن‌ دندان‌های‌تان روی هم خودداری کنید.

برای پیشگیری از گردن درد میز،‌ صندلی و کامپیوترتان را تنظیم کنید. مونیتور باید در سطح چشم‌ شما قرار داشته باشد. زانوهای‌تان باید اندکی پایین‌تر از سطح لگن‌تان قرار گیرد. و دست‌های‌تان روی دسته صندلی قرار داشته باشد.

برای پیشگیری از گردن درداز قرار دادن تلفن میان شانه و گوش‌تان هنگام صحبت کردن خودداری کنید. اگر از تلفن زیاد استفاده می‌کنید، با هد‌ست حرف بزنید.

برای پیشگیری از گردن درد به طور مکرر به خود‌تان کشش دهید. اگر زیاد پشت کامپیوتر می‌نشینید، هر چند وقت یک‌ بار شانه‌های‌تان را بالا و پایین بیندازید.

شانه‌های‌تان را به عقب ببرید، و تیغه‌های آن ها را به هم نزدیک کنید و بعد شانه‌تان را رها کنید. همچنین در حالیکه شانه‌های‌تان را به پایین می‌آورید سرتان را به طرفین خم کنید تا عضلات گردن‌تان کشیده شود.

برای پیشگیری از گردن درد پایه گردن را تقویت کنید. کشش دادن عضلات دیواره جلویی قفسه سینه و تقویت عضلات اطراف تیغه شانه و پشت شانه نیز می‌توان باعث ایجاد پایه محکمی برای حمایت از گردن شود.

برای پیشگیری از گردن درد از خوابیدن بر روی شکم خودداری کنید. خوابیدن در این موقعیت فشار روی گردن را افزایش می‌دهد. از بالشی استفاده کنید که قوس طبیعی گردن را حفظ کند.

در این زمینه بخوانید…

دلایل گردن درد

گردن درد شدید

رفع گردن درد

حرکات اصلاحی گردن درد

بهترین روش ها برای درمان گردن درد

گردن درد و سوزش بین دو کتف

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook