post_image

علل گردن درد

گردن درد در اثر علت های مختلفی مثل فعالیت و كار ، آسیب ها ، برخی از بیماری ها پدید می آید . اغلب گردن دردهائی كه در اثر فعالیت ایجاد می شوند ، به علت حركات تكراری و طولانی مدت عضلات گردن ، تاندون ها ،لیگامان ها ، استخوان یا مفاصل هستند.كشیدگی بیش از حد عضلات ، آسیب لیگامان ها ، اسپاسم عضلات یا التهاب مفاصل گردن نیز از جمله علل این مشكلات به شمار می روند. یکی از مشکلاتی که در ناحیه ی گردن ایجاد می شود ارتروز یا ساییدگی مهره های گردن است که به دلایلی مانند بالا رفتن سن و انجام برخی از کارها که به ناحیه ی گردن فشار وارد می کنند به وجود می اید.دیسک گردن دیگر بیماری است که در ناحیه ی گردن ایجاد شده و باعث ایجاد دردهای شدید در ناحیه ی گردن می شود.از دیگر عوامل گردن درد نشستن نادرست و انجام برخی از کارها است که به گردن و مهرهای ان فشار زیادی وارد می کنند. هنگامی که فرد با شانه های افتاده ودر حالی که چانه به پیش کشیده شده است سر را به اطراف می گرداند وضعیت نامناسبی برای گردن ایجاد میگردد و در نتیجه رباطها ودیگر بافتها مجبور به تحمل 9 کیلوگرم وزن با توزیع نا متناسب می باشند. مشکل بزرگ گردن ودیگر نقاط ستون فقرات کشیدگی در نهایت توان برای مدت طولانی است وباعث فشار وکشش غیر طبیعی در نتیجه درد می گردد.

حرکات ورزشی مناسب برای درمان گردن درد

انجام برخی حرکات ورزشی درمانی مناسب به کاهش دردهای ناشی از گردن درد کمک کرده و تا حدودی انها را درمان می کند. انجام این حرکات ورزشی به این صورت می باشد: سه جلسه حرکات کششی در هفته به مدت سه ماه، ۸۰ درصد از میزان درد گردن را می‌کاهد. برای هر حرکت زانوها را کمی‌ خمیده نگه دارید. از وزنه های ۱ تا ۲٫۵ کیلوگرم استفاده کنید. حرکات را در ۸ تا ۱۲ نوبت سه تایی و سه باردر هفته به طور غیرمتوالی انجام دهید. 1-  بالا انداختن شانه ها برای کاهش گردن درد دستها را در کنار خود نگه دارید به طوری که کف دستها به سمت داخل باشد، کتف‌ها را به طوری که دستها کاملا صاف و بدون خمیدگی باشند تا نزدیکی گوش ها بالا بیاورید، کمی‌ در این حالت نگه داشته و سپس پایین بیاورید. 2-  پروانه معکوس و درمان گردن درد 1-به حالت رکوع قرار بگیرید. دستها را شل در هوا رها کنید و کف دستها را به سمت خود نگه دارید. آرنج ها را کمی‌ خمیده نگه داشته و در این حالت کتف‌ها را به طرف داخل فشار دهید و دستها را موازی با سطح زمین تا کمر بالا بیآورید و کمی‌ در این حالت تامل کرده و سپس دست ها را پایین بیاورید. 2-کف دستها را روبروی رانها نگه دارید. دستها را کمی‌ به سمت بیرون خم کرده و آنها را تا یقه ی پیراهن خود بالا بیاورید. کمی‌ در این حالت بایستید و سپس دستها را پایین بیاورید.

خواننده گرامی ، پیشنهاد می شود مطالب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان گردن درد مطالعه فرمایید.

1-علت گردن درد چیست؟

2-توصیه هایی برای درمان گردن درد 3-نرمش های مناسب درمان گردن درد


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Share →

Visit Us On Facebook