arthritis

–    استراحت و ورزش که هر 2 در این بیماری با اهمیت هستند. بیماران نیاز به تناسب خوبی بین استراحت و ورزش خود دارند. در زمانی که بیماری فعال است استراحت بیشتر و هنگامی که غیرفعال است ورزش بیشتر توصیه می شود.

–    استرس های روحی نقش مهمی در ایجاد این بیماری دارند، ولی وجود این استرس ها روند بیماری را بدتر می نمایند.

–    رژیم غذایی مردم نواحی مدیترانه بر پایه میوه، سبزی، غلات کامل، آجیل، دانه های خوراکی و ماهی باعث کاهش التهاب مفاصل می شوند.

–    مبتلایان به این بیماری اگر چاق هستند باید وزن خود را کم کنند. زیرا چاقی باعث وارد آمدن فشار به مفصل می شود.

–    حتی اگر مفصلی بر اثر این بیماری معلول شده باشد باید آن را به طور غیرفعال (بدون استفاده از عضلات حرکت دهنده آن مفصل) حرکت داد تا از انقباض دائمی و جمع شدگی عضلات جلوگیری شود.

–    گاهی استفاده از آتل های مخصوص برای کوتاه مدت می تواند تورم و درد مفاصل درگیر را کاهش دهد.

–    بعضی از بیماران معتقدند آب و هوای مرطوب وضع بیماری آن ها را بدتر می کند. ولی شواهد علمی کافی برای این موضوع وجود ندارد.

–    متخصصان تغذیه توصیه می کنند بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید گوشت قرمز را بیشتر از 2 بار در هفته استفاده نکنند.

–    امگا 3 که در روغن ماهی، دانه کتان و روغن کانولا یافت می شود، می تواند در کاهش التهاب نقش مؤثری داشته باشد.

-گفته می شود داروهای گیاهی مانند زنجفیل، زردچوبه، آلوورا، دانه کتان، چای سبز، زعفران، گزنه و کرفس نیز می تواند در کاهش التهاب ها کمک کنند.

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook