pishgiri

بسیاری از مردم هنوز معتقدند که استراحت کردن بهترین کار برای رفع کمردرد است. اما این کار می تواند واقعا تأثیر بدی روی کمرتان بگذارید.

روش های رفع کمردرد

فعالیت نکردن باعث می شود که خون و در نتیجه اکسیژن کافی به ماهیچه های ستون فقرات و مفاصل نرسد و این عمل باعث ایجاد زخم در بافت می شود و ممکن است این زخم باعث جابجایی مهره ها و کمردرد شود.

به همین دلیل اگر شما از کمردرد جزئی یا متوسط رنج می برید، به فعالیت های روزمره تان ادامه دهید. البته اگر ورزش های سنگین انجام می دهید، در مراحل اولیه  بیماری کمردرد بهتر است آن ها را سبک تر انجام دهید .

بدین شکل که اول روزی 10 درصد از ورزش را انجام دهید و هر روز میزان آن را بیشتر کنید تا به 50 درصد برسید. اگر هم که اهل ورزش کردن نیستید می توانید از پزشکتان بپرسید که چه نوع از ورزش هایی در بهبود رفع کمردرد شما مؤثر خواهد بود.

  برای رفع کمردرد می توانید روی محل درد به مدت 10 تا 15 دقیقه کیسه یخ قرار دهید و بین هر بار گذاشتن کیسه نیم ساعت فاصله بگذارید. می توانید در 24 ساعت شش تا هشت بار این کار را  برای رفع کمردرد تکرار کنید.

گرما برای 72 ساعت اول توصیه نمی شود، چون گرما باعث آوردن خون بیشتر به ناحیه ملتهب می شود و کمردرد را تشدید می کند. می توانید از آسپرین یا ایبوپروفن برای رفع کمر درد استفاده کنید

اگر بعد از انجام این کارهای اولیه باز هم از کمردرد رنج می برید با پزشک متخصص درمان کمردرد (متخصص طب فیزیکی و توانبخشی)مشورت کنید.

رفع کمردرد با ورزش های کششی

انجام یک سری ورزش های کششی مربوط به کمر برای رفع کمردرد ضروری است. برای رفع کمردرد روی پشتتان دراز بکشید و هر بار یکی از زانوهایتان را به سمت شکمتان بیاورید.

هر زانو را به مدت 10 تا 15 ثانیه نگه دارید،  شما می توانید با این تمرین کشش را در ماهیچه ران و ساق پایتان احساس کنید.

  • در این زمینه بخوانید …

چرا کمردرد

روش های مقابله با کمردرد

علت اصلی کمردرد

منبع : کتاب درمان آسان کمردرد


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook