HeidiGusenius

کمردرد ، مشکلي شايع  است. وعلل بروز کمردرد،  در يکي از گروه‌هاي زير قرار مي گيرد:

– کمردرد غيراختصاصی

– کمردردبه علت راديکولوپاتی يا تنگی کانال نخاع

– کمردرد ارجاعی به علت منشا غيرنخاعی

– کمردردبه علت ساير علل مشخص نخاعی

حملات حاد کمردرد معمولا خودمحدود شونده هستند. بيماران مبتلا به درد پايدار يا نوسان‌کننده که بيش از 3 ماه طول بکشد، دچار کمردرد مزمن تعريف مي‌شوند

ورزش یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از ابتلا به هر گونه مشکلی و همچنین کمردرد است. همچنین برای درمان بسیاری از مشکلات نیز می توانید از ورزش کردن استفاده کنید. در ادامه به برخی از نرمش ها که برای کمر درد بسیار مفید است اشاره می کنیم.

نرمش اول برای رفع کمردرد

برای انجام نرمش  رفع کمردرد ابتدا روی زمین دراز بکشید و سپس پاهایتان را خم کنید. در همان حالت که قرار دارید کمرتان را از زمین جدا کنید و تا ارتفاع 10 تا 15 سانتی متری بالا آورید. در این حالت بهتر است برای 30 تا 40 ثانیه مکث کنید. این حرکت را 10 بار دیگر تکرار کنید.

156592_935

این حرکت به شما کمک می کند تا میزان خستگی بسیار زیادی که بر اثر نشستن بر روی صندلی برای کمر شما ایجار شده است از بین برود. همچنین ستون فقرات را به میزان زیادی تقویت میکند و به استواری آن نیز بسیار کمک می کند و باعث پیشگیری و رفع کمردرد می شود

نرمش دوم برای رفع کمردرد

برای رفع کمردرد بر روی چهار دست و پای خود بنشینید به طوری که کمرتان صاف  باشد. سپس دست راست را به همراه پای چپ بالا آورید به طوری که با کمرتان در یک راستا باشد. 20 ثانیه در این حالت مکث کنید و سپس این کار را برای دست و پای دیگرتان انجام دهید.

156593_593

این حرکت باعث می شود که ستون فقرات حالت راستی را به خود بگیرد و همین موضوع می تواند به شما در داشتن یک کمر سالم کمک کند.همچنین عظلات پایینی کمر شما کش آمده و قوی می شوند و باعث رفع کمردرد می شود.

نرمش سوم برای رفع کمردرد

برای رفع کمردرد روی یک طرف بدنتان دراز بکشید به طوری که بدنتان کاملا صاف باشد سپس به کمک دستتان مقداری از زمین فاصله بگیرید. البته توجه داشته باشید که نباید بدنتان خم شود. این حرکت را 20 بار برای هر طرف بدنتان اجرا کنید.

156594_419 این حرکت باعث می شود تا پایین کمرتان بسیار قوی شود و همچنین به ساخته شدن عضلات کناری بدن نیز بسیار کمک می کند. همچنین این حرکت کمر شما را بسیار قوی می کند و باعث رفع کمردرد می شود.

نرمش چهارم برای رفع کمردرد

شاید یکی از راحت ترین نرمش برای رفع کمردرد همین نرمش باشد. برای این حرکت باید روی پا بایستید و روی یکی از زانو خم شوید.به طوری که زاویه 90 درجه داشته باشد. در هر حالت چند ثانیه صبر کنید و هر کدام را 8 تا 12 بار تکرار کنید.

156595_878این کار باعث می شود تا ستون فقرات شما صاف شود و البته به محکم شدن عضلات شما نیز کمک می کند. همچنین این کار به شما کمک می کند تا در هنگام قدم زدن نیز بدنتان ثابت باشد و به کمرتان فشار نمی آید.

  • اطلاعات بیشتر….

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله بهترین درمان کمردرد
مطالعه مقاله ارتباط چاقی و کمردرد
مطالعه مقاله کمردرد و بی حسی پاها

منبع : رجا نیوز     پزشک خانواده

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook