Pilates_590

 ناگهان درد شدیدی در ناحیه كمر و ستون فقرات به سراغتان می‌آید، بخصوص وقتی صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوید یا كار سنگینی انجام می‌دهید، كمرتان بشدت درد می‌گیرد. با كمی استراحت، این  کمردرد آزاردهنده تخفیف می‌یابد، اما بسرعت با نشستن یا كار كردن دوباره به سراغتان می‌آید.این ها نشانه‌هایی آشنا برای تمام كسانی است كه بیماری دیسک كمر را تجربه كرده‌اند.

علائم شایع

درد شديد در قسمت‌ تحتاني‌ كمر يا قسمت‌ پشت‌ باسن‌، ران‌، ساق‌ پا، يا پا . درد دیسک کمر معمولاً در يك‌ طرف‌ رخ‌ مي‌دهد و با حركت‌، سرفه‌، عطسه‌، بلندكردن‌ اشياء، يا زور زدن‌ بدتر می شود.

دیسک کمر و ضعف‌، بي‌حسي‌، يا تحليل‌ رفتن‌ عضلات‌ پا (اندام‌ تحتانی)

عوارض دیسک کمر

دیسک کمر و از دست‌ دادن‌ اختيار ادرار و مدفوع‌

دیسک کمر و فلج‌

دیسک کمر و تحليل‌ رفتن‌ و ضعف‌ عضلات‌

رفع درد دیسک کمر با پیلاتس

تمرینات پیلاتس غالبا برای ممانعت یا کاهش کمردرد و درد دیسک کمر تجویز می شوند . در واقع هدف و برنامه ی تمرینات پیلاتس عبارت است از تقویت عضلات تنه و در نتیجه ساپورت بهتر ناحیه ی کمری و اصلاح راستای قامتی بدن و در نهایت کشش عضلات کوتاه و سفت بدن و بخصوص عضلات ناحیه ی کمر .

قبل از انجام هرگونه تمرینات ورزشی دیسک کمر حتما با پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مشورت کنید

برای رفع درد دیسک کمر  به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کرده و کف پاها را در کنار هم با کمی فاصله روی زمین قرار دهید  .

برای رفع درد دیسک کمر  مطابق شکل  بهتر است کف دست ها را در کنار باسن روی زمین قرار دهید .

pelvic_curl2

برای رفع درد دیسک کمر همزمان با یک بازدم آهسته عضلات شکم را منقبض کرده و باسن را از زمین بلند کنید و ران و باسن و کمر را در یک راستا قرار دهید . در عین حال دست ها باید در همان حال روی زمین قرار گیرند .

برای رفع درد دیسک کمر  در حال پل ۳ ثانیه توقف کرده و با دم آهسته به حالت اول باز گردید .

این تمرین را  برای رفع درد دیسک کمر در هر نوبت ۶ – ۴ بار تکرار نمایید .

بیشتر بخوانید …

دیسک کمر چگونه درمان می شود

دیسک کمر و صندلی مناسب

دیسک کمر یا سیاتیک

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook