post_image

با گسترش زندگی ماشینی در جوامع امروزی و افزایش مشاغل اداری و شغل هایی که افراد برای مدت طولانی در پشت میز نشسته و استفاده بیش از حد از کامپیوتر موجب خشکی و درد در ناحیه گردن افراد شده است. کارمندان از جمله گروه هایی هستند که از درد ها و اسیب های گردن شکایت دارند.البته وجود گردن درد دلایل مختلف دیگری چون فشارها، ضربه های کوچک و سبک و یا در اثر صدمات شدید وضعیت های نامناسب گردن  را نیز شامل می شود اما می توان با حرکت های کششی، تمرینات ورزشی مناسب گردن درد را دران کرد یا حتی از بروز گردن درد جلوگیری کرد.شایان ذکر است اگر گردن درد همراه با احساس بی حسی در قفسه سینه،‌شانه و کتف بازو و دست بود  فرد مبتلا به گردن درد نباید حرکات ورزشی را قبل از مراجعه به پزشک انجام دهدچون ممکن است در اثر یک حرکت نامناسب صدمات و گردن درد فرد مبتلا به گردن درد تشدید شود و عوارض سویی برای وی به همراه داشته باشد.

درمان گردن درد کارمندان با ورزش

کارمندان و پشت میز نشینان با انجام این ورزش ها می توانند از دردهای گردن کاسته و گردن درد را با این روش درمان کنند.  در انجام ورزش های درمان گردن درد باید توجه به این نکته داشت  کهاگر گردن درد افزایش یافت فرد مبتلا به گردن درد باید  ورزش خود را متوقف کند. تمریناتی را که می توان برای کاهش گردن درد انجام داد شامل موارد ذیل می باشد. 1-برای انجام این حرکت درمان گردن درد در حالیکه به سمت روبرو نگاه می کنید ابتدا به آرامی سر خود را به سمت پایین خم کنید به طوریکه چانه شما به سینه تان نزدیک شود و چشم هایتان به سمت زمین باشد پس بالعکس این ورزش گردن درد را نیز به آرامی انجام دهید و سر را به سمت عقب برده و سقف را نگاه کنید. 2-در ورزش بعدی گردن درد ، عضلات کتف ریلکس و شل می باشد سرتان را به یک طرف بچرخانید تا احساس کشش را در گردنتان حس کنید و به صورتی که نگاهتان به روی کتف و شانه باشد 6 ثانیه مکث و برای هر طرف 3 بار این ورزش گردن درد را انجام دهید. 3- برای انجام  این ورزش  درمان گردن درد، کف دست را روی پیشانی قرار دهید و همزمان دست و سر به یکدیگر فشار وارد کنند در این تمرین نباید در سر و گردن زاویه ای ایجاد شود و حرکت کنند 10 ثانیه مکث کنید و 3 بار این ورزش گردن درد را تکرار کنید. 4-برای انجام نرمش گردن درد ، انگشتان دو دست را در یکدیگر قفل کرده پشت سر خود قرار دهید و سعی کنید آرنج های خود را به عقب برده و به دیوار پشت سر نزدیک کنید. 5- یک دست خود را یک طرف سرتان بگذارید و سر را به سمت دست فشار دهید اما سعی کنید یک فشار متوسط بین سر و دست ایجاد گردد این حالت را 10 ثانیه انجام و 3 بار این نرمش گردن درد را تکرار نمایید.

توصیه هایی برای  درمان گردن درد

علاوه بر این تمرین های ورزشی گردن درد می توانید برای گرفتن نتیجه مطلوب و بهتر یک دوش آب گرم بگیرید و اجازه دهید که آب مستقیما به گردن برسد همچنین می توانید از جکوزی، پدهای گرم و کیسه آب گرم استفاده کنید.از انجام حرکات و کارهایی که گردن درد شما را شدیدتر می کند خود داری کنید و به گردنتان استراحت دهید.

بالش طبی برای درمان  گردن درد

برای درمان گردن دردعلاوه بر این توصیه ها می توانید از بالش های طبی برای رفع و پیشگیری از گردن درد استفاده کنید بالش در صورتی که به درستی انتخاب شود با حفظ مهره های ستون فقرات گردنی در وضعیت صحیح از درد شما می کاهد.کسانی که همیشه از یک نوع بالش برای خواب استفاده می‌کنند بعد از مدت زمانی کوتاه به آن بالش عادت می‌کنند.بررسی‌ها نشان می‌دهندکه بالش ها قادرند عواطف و احساسات کنترل شده‌ای را به انسان منتقل کنند و این احساسات باعث می‌شود تا انسان خواب بسیار آرامی در شب داشته باشد. متکاهایی که پشمی و از پنبه هستند طرفداران بسیار زیادی در بین مردم دارند و کاربرانشان هنگام استفاده از آنها احساس آرامش زیادی می‌کنند.شاید به نظر ما همه بالشی که زیر سرمان می‌گذاریم هیچ وقت کهنه نمی‌شوند و به هیچ عنوان تاریخ مصرف ندارند اما متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند: برای داشتن خوابی راحت و پیشگیری از گردن درد باید هر 18 ماه بالش خودمان را عوض کنیم و بالشی راحت‌تر و مناسب‌تر جایگزین آن کنیم.برای پیشگیری از گردن درد بالش‌های نامناسب را هیچ‌گاه زیر‌سرتان نگذارید زیرا باعث می‌شوند تا صبح‌گاه که از خواب بیدار می‌شوید سردرد‌های بدی داشته باشید و احساس بی‌حسی در شانه و بازوهایتان داشته باشید.

خواننده گرامی ، پیشنهاد می شود مطالب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گردن درد مطالعه فرمایید.

1-علت گردن درد چیست؟

2-گردن درد پشت کامپیوتر


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Share →

Visit Us On Facebook