post_image

درد های گردن امروزه به خاطر شیوه زندگی ماشینی  و انجام برخی از کارها مانند استفاده ی مکرر از رایانه و ثابت نشستن پشت میز تحریر و… درمیان تعداد زیادی از افراد  وجود دارد و عده زیادی از مردم از این دردها شکایت می کنند.یکی از راه های تسکین و درمان درد گردن و عضلات گردن ماساژ دادن گردن می باشد.ماساژ گردن به وسیله ی روغن های مخصوص تاثیر زیادی در کاهش گردن درد دارد . انجام ماساژ گردن بدین صورت می باشد:
ابتدا باید کمی روغن ماساژ درمانی یا لوشن تهیه شود. این فن بسیار ساده است و احساس فوق العاده ای به فردی که دچار گردن درداست می دهد. فقط باید مطمئن شد که فشار زیادی به گردن کسی که تحت ماساژ گردن قرار می گیرد وارد نمی شود. چون در محلی که مورد ماساژ قرار می گیرد یک شریان اصلی تغذیه کننده مغز وجود دارد اگر فشار زیادی به ان وارد شود و جریان خون را مختل نماید ممکن است برای فرد مبتلا به گردن درد  مشکلاتی بوجود آورید.

شب ها  بعد از اتمام کار روزانه می توان گردن را با کرم ماساژ داد، به این ترتیب که مقداری کرم را با سر انگشتان روی گردن گذاشته و دست را از پایین به طرف بالا به شکل ضربه های آهسته ای حرکت داد. یکی از بهترین و آسانترین کرمهای خاص برای بهره گیری از فواید ماساژ درمانی را می توان از مخلوط مساوی لانولین و کره کاکاپو ساخت. لانولین و کره کاکاپو را در ظرفی ریخته و روی بخار آب کمی حرارت داده تا ذوب شود و با هم مخلوط شوند. کرم بدست آمده را شبها روی گردن مالیده و تا صبح روی گردن بماند و صبح بعد از بیدار شدن از خواب شسته شوند. روغن بادام زمینی و یا روغن ذرت نیمگرم هم برای ماساژ گردن مناسب است.

فواید ماساژ گردن

1- ریلکس شدن عضلات  گردن
2-تسکین گردن درد و درد های ناحیه ای شانه
3- تحریک جریان خون
4-کاهش استرس و تنش
5- ریلکس شدن کلی بدن از نظر فیزیکی و روانی
6- رهایی از فشار گردن درد

 چگونگی ماساژ عضلات گردن

فردی که دستانش را با روغن چرب نموده از بالای گردن محلی که عضلات پشت گردن به سر متصل می شوند به صورت دایره ای ماساژ را شروع کند.ماساژ عضلات گردن را باید به آرامی انجام داد و کم کم همینطور که به صورت دایره هایی کوچک ماساژ می دهد دست  ها از بالا به پایین به سمت شانه ها کشیده شود. بایدماساژ عضلات گردن تا شانه ها ادامه پیدا کند.حال مسیری را که به صورت دایره ای ماساژ داده با فشار کمی از بالا به پایین کشیده شود.ماساژ عضلات گردن را  باید چندین بار و در مسیر های مختلف تکرار شود.حال سر را به سمت جلو خم کرده تا کشش در عضلات گردن حس شود اکنون انگشتان را در محل اتصال عضلات گردن به سر قرار داده و فشار داده شود چند ثانیه انگشتان خود را در این محل نگه داشته و سپس انگشتان با همان فشار به سمت پایین کشیده شود.  بایدآنقدر انگشتان را فشار داد که هیچ دردی نداشته باشد. این نوع ماساژ عضلات گردن را می توان در منزل تمرین نمود. این کار به ارامش عضلات گردن کمک می کند.

خواننده گرامی ، پیشنهاد می شود مطالب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان گردن درد مطالعه فرمایید.

1-بهترین درمان گردن درد

2-گردن درد را چگونه درمان کنیم


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Share →

Visit Us On Facebook