ba1071

دوران بارداری، دوران خاص و متفاوتی برای هر مادر می باشد که به علت تغییرات هورمونی و تغییرات ناگهانی در وزن ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.

یکی از مشکلاتی که مادران باردار، به خصوص در ماه های آخر که وزن جنین بیشتر می شود، با آن مواجه می شوند، کمردرد می باشد. با انجام یک سری کارها می توان کمردرد بارداری را کاهش داد و درمان کرد دوران بارداری راحتی را تجربه کرد.

روش هایی برای کاهش و درمان کمردرد بارداری

برای کاهش کمردرد باراری کفش‌هایی را انتخاب کیند که حمایت خوبی از قوس کف پایی ایجاد کند و پاشنه‌های کوتاه داشته باشند، اما بی‌پاشنه نباشند.

 برای کاهش کمردرد بارداری هنگامی که می‌خواهید اشیای سنگین را بلند کنید، از کس دیگری کمک بخواهید.

برای کاهش کمردرد بارداری هنگامی که برای مدتی زیاد باید بایستید، یک پای خود را روی یک جعبه یا یک چارپایه کوتاه بگذارید.

اگر تشکتان نرم است، یک صفحه سفت زیر آن بگذارید. تشکتان را خودتان بلند نکنید.

برای بلند کردن اشیا، روی زانوهای‌تان چمباتمبه بزنید و پشت‌تان را صاف نگهدارید.

از صندلی استفاده کنید که از پشتتان حمایت کند، و یک بالش کوچک را در پشتتان در گودی کمر بگذارید.

اگر روی پهلو می‌خوابید، یک بالش میان زانوهای‌تان بگذارید.

از ماساژ ملایم پشت برای تسکین کمر درد استفاده کنید، یا قراردادن بالشتک گرم‌کننده یا کیسه یخ روی کمرتان را به کار برید

برای آشنایی با طرز نشستن صحیح در دوران بارداری بر روی لینک کلیک کنید

منبع :  ایران ویج همشهری آنلاین   سلامت آکا ایران


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook