yooga2
لغت یوگا به معنای اتحاد است. یوگا شکلی از ورزش می باشد که بر پایه ی اعتقادی بنا شده است که بدن و تنفس ارتباط تنگاتنگی با ذهن و فکر دارند. با کنترل تنفس و نگاه داشتن بدن در وضعیت های ثابت یا همان آساناس یوگا ایجاد توازن (هارمونی) می کند.

تمرینات یوگا و رفع کمردرد

تمرین یوگا برای رفع کمردرد شامل 5 عنصر کلیدی می باشد:

تنفس مناسب و رفع کمردرد

تمرین و رفع کمردرد

تمدد اعصاب و رفع کمردرد

رژیم غذایی و رفع کمردرد

تفکر مثبت و تعمق (مدیتیشن) و رفع کمردرد

شما نیازی به تجهیزاتی ویژه برای انجام تمرین یوگا و رفع کمردرد ندارید.

می توانید زیرانداز ابری یوگا را خریداری کنید، برای رفع کمردرد با یوگا درون خانه، احتیاج به یک فضای باز خواهید داشت، خالی از اسباب و وسایل منزل. اتاق می بایست دارای گرمای مطبوع و بدون هر گونه مزاحمت باشد.

برای رفع کمردرد بکوشید هر روز یوگار را تمرین کنید، در عین حال با ملایمت تمرین کنید و به خودتان فشار نیاورید.

جلسه ی یوگا  برای رفع کمردرد می بایست لذت بخش باشد. هنگامی که تمرین ها را انجام می دهید موسیقی آرام بخشی بگذارید.

برای رفع کمردرد با یوگا زمانی که آرامش دارید و نیاز به شتابزدگی ندارید ورزش را انجام دهید.

هرگاه تمرین یوگا برای رفع کمردرد  را انجام می دهید، حداقل 2 ساعت قبل از آن از خوردن غذا پرهیز کنید.

جهت حداکثراستفاده شما می بایست حدود 90 دقیقه را  به ورزش یوگا برای رفع کمردرد اختصاص دهید.

هنگامی که سرتان شلوغ است، برای رفع کمردرد یک جلسه کوتاه  یوگا با تمرین های اندک را امتحان کنید.

خیلی مهم است که شما برای رفع کمردرد با ورزش یوگا شتابزده نباشید و وقت برای تمدد اعصاب بین حالت ها (ژست ها) اختصاص دهید. شما همیشه می توانید تمرین های تنفسی را در مرحله بعدی انجام دهید.

در این زمینه بخوانید …

رفع کمردرد با مدیتیشن

درمان کمردرد با تکنیک های مدیتیشن

درمان کمردرد با مدیتیشن

روش های درمان کمردرد

تسکین کمردرد

راه های جلوگیری از کمردرد

منبع : کتاب درمان آسان کمردرد

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook