post_image

مفصل شانه یکی از مفاصلی است که زیاد حرکت می کند. اما این مفصل، به خاطر حرکاتی که می کند، مقاوم نیست و به راحتی صدمه می بیند. برای ایجاد مقاومت باید شانه توسط عضلات، تاندون ها و رباط ها محکم شود. بعضی از شانه ها در اثر صدمه و یا زیاد یا کم استفاده کردن باعث از هم گسیختگی این بافت ها می گردند و مشکلاتی را بوجود می آورند

شغل‌هایی مانند نقاشی ساختمان و چوب‌ بری نیز زمینه را برای این مشكل فراهم می‌كند. علائم این بیماری شامل درد در قسمت قدامی ‌خارجی شانه و درد شانه هنگام بالا آوردن بازو می‌شود. همچنین ممكن است قسمت خارجی شانه شما متورم و گرم تر از حالت طبیعی باشد.

حركاتی برای بهبود درد شانه

 

حركت اول

در جای خود بایستید و شانه‌ های خود را برای 5 ثانیه بالا بیاورید. سپس شانه‌ ها را به عقب برده و كتف‌ های خود را برای مدت 5 ثانیه به یكدیگر بفشارید. بعد از آن شانه‌ ها را به سمت پایین بیاورید و در حالت استراحت قرار دهید. این حركت را 10 مرتبه تكرار كنید.

حركت دوم

در حالت ایستاده یك قطعه چوب را با 2 دست در مقابل خود نگهدارید، طوری كه كف دست‌ های شما رو به زمین باشد. دست‌ های خود را بدون آن كه از آرنج خم كنید به بالای سر برده و بكشید. 5 ثانیه در همین وضعیت بمانید و سپس به حالت اول برگردید. این حركت را نیز 10 مرتبه تكرار كنید

منبع: وبلاگ دکتر دقاق زاده , سیمرغ


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Share →

Visit Us On Facebook