0888

سیاتیک یک عصب است که تا لگن و انت های پا کشیده شده است. اختلالات در این عصب عامل خیلی از کمردردها و پا دردها است.

با ورزش می‌توان دردهای سیاتیک را کاهش داد.

دردهای پا که بر اثر مشکلات عصب‌های سیاتیک است، شایع هستند و ورزش‌های زیادی برای برطرف کردن این دردها وجود دارند، اما باید دید کدام ورزش مناسب‌تر است و زمان کمتری می‌گیرد.

ورزش های مناسب دردهای سیاتیک

 ورزش‌های شکم انجام دهید

ممکن است از خود بپرسید این ورزش‌ها چطور سیاتیک را آرام می‌کند، ورزش‌های زیادی از این دست هستند که می‌توانند به مشکل سیاتیک شما کمک کنند.

ورزش دادن ماهیچه‌های شکمی به طور آرام و بدون زیاده روی، مناسب است. اگر روز بعد از ورزش کمی احساس سوزش کردید مشکلی نیست، اما اگر احساس درد شدید داشتید، بدانید که این ورزش برای شما مناسب نبوده است.

 مفصل ران را ورزش دهید.

این نوع ورزش‌ها کمر شما را آرام می‌کند که ممکن است به دلیل سیاتیک درد داشته باشد.

هدف شما از این نوع ورزش‌ها نباید عرق کردن باشد، هدف شما باید کشیدن کمرتان باشد. یکی از تکنیک‌ها این است که در حالی که ایستاده‌اید به سمت پایین خم شوید و سعی کنید دست‌های خود را به پاهایتان برسانید، اما اگر نتوانستید نیز حرکت درست است. هدف در این حرکت کشیدن عصب‌های سیاتیک است که در پشت پا قرار دارند.

 عضلات گلابی شکل (داخلی ران پا) را ورزش دهید

 حرکت دادن این عضلات بهترین روش برای آرام کردن دردهای سیاتیک است. برای انجام ورزش‌های این ناحیه نیاز به یک صندلی دارید.

مطمئن شوید که بر روی صندلی صاف نشسته‌اید. پاهای خود را به سمت جلو دراز کنید و بکشید، طوری که زمین را لمس نکنند، ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید، سپس حرکت بعد را انجام دهید، در این حرکت باید یکی از پاها را روی پای دیگر قرار دهید و کمی به سمت جلو خم شوید.

برای این نوع ورزش‌ها ، الگوهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید انجام دهید. انجام هر روزه این ورزش‌ها باعث می‌شود که به تدریج از دردسیاتیک شما کاسته شود.

برای آشنایی با درمان سیاتیک بر روی لینک کلیک کنید

منبع : آوای ترکمن

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook