خوردن چه میوه هایی در ماه رمضان توصیه می شود

خوردن میوه های مناسب در ماه رمضان

خوردن میوه های مناسب در ماه رمضان

امروز برای شما میوه هایی که در ما ه مبارک رمضان  خوردن آنها ضروری است معرفی میکنیم چه آبمیوه ها و چه میوه هایی  برای افطار و چه میوه هایی برای سحری مناسب است  و تعداد  میوه هایی که هرروز باید خورده شود تا روزه داران تشنه نشوند

مصرف ۲ تا ۳ واحد میوه در طی روز برای همه افراد توصیه می شود .

 سیب،هلو و هندوانه برای جبران تشنگی در ماه رمضان مفید است.

همچنین خوردن سالاد خیار و گوجه به همراه کمی آبلیمو در وعده سحری می‌تواند در جبران تشنگی در طی روز موثر باشد.

خوردن موز در وعده سحر از نظر تغذیه‌ای خواص زیادی دارد و آشامیدن یک لیوان آب میوه تازه مثل آب سیب در وعده سحر از تشنگی در طی روز جلوگیری می‌کند.

میوه‌ها را با فاصله کمی پس از شام باید مصرف کرد و روزه‌داران نباید بلافاصله افطار را با میوه شروع کنند البته خرما از این مسئله مستثنی است و باید در ابتدای افطار و انتهای سحر مصرف شود.

 منبع: مجله پزشکی دکتر سلام



دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)