درد ناشی از كمر یكی از مشكلاتی است كه امروزه مردم با آن دست به گریبانند. در واقع درد کمر دومین عامل مراجعه مردم به پزشك و یكی از دلایل مهم پایین آمدن كیفیت كار در ادارات است. میلیونها نفر از مردم هستند كه ترجیح می‌دهند سالها درد را تحمل كنند اما زیر تیغ جراحی نروند. گاهی وقتها معالجات موقتی برای تسکین درد کمر وجود دارد ولی این روشها هم خالی از خطر نیست.

خوشبختانه روشی برای خلاصی ازکمر درد وجود دارد. در اغلب موارد علت کمردرد بر می‌گردد به سفت شدن ماهیچه ها كه باعث گرفتگی در مفصلها و تاندونها می‌شود.در واقع وقتی كه ماهیچه های پا مثلا ماهیچه های زیر زانو دچار گرفتگی می‌شود، این مسئله باعث گرفتگی عضلات لگنی هم شده و ایجاد کمر درد می‌نماید. حركات كششی به نرم شدن بافتها، ماهیچه ها و تاندونها كمك می‌كند.

همچنین فشار وارد بر مفصلها را كاهش داده و جریان خون و مواد مغذی را در بدن بهبود می‌بخشد. اما بدون این حركات، سفتی عضلات ، محدودیت حركت و درد افزایش می‌یابد. برای این منظور استفاده از حرکات کششی یوگادر كاهش وپیشگیری کمردرد بسیار موثر می‌باشد.

منبع:وبلاگ دکتربیدکی


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Share →

Visit Us On Facebook