post_image

بعضي از حركات نرمشي از جمله حركات زير مي‌توانند به آزاد شدن خروجي صدري كمك كنند، فراموش نكنيد با انجام حركات كششي كه فشردگي حفره صدري را آرام مي‌كند، عروق خوني و اعصاب از كشش و فشردگي رها مي‌شوند.

1) شانه‌ها را به سمت جلو و سپس به عقب بازگردانيد. و سپس شانه‌ها را به عقب و بعد به جاي اول يعني وسط برگردانيد. شانه‌ها را بالا و سر جاي خود برگردانيد.

2) گردن را برخلاف قسمت آسيب ديده كج كرده و بكشيد. در اين حالت بازوي آسيب ديده را پايين و به سمت عقب نگه داريد.

3) بازو را به همراه انگشتان به پهلو بكشيد و گردن را به سمت ديگر كج كنيد و سر را به سمت ديگر بچرخانيد. در اين حالت، در نقطه آسيب‌ديده، احساس كشش مي‌كنيد. اين حركات را بايد تكرار كنيد.

4) انجام حركات تنفس فعال به حفظ حالت بدن كمك مي‌كند.

5) استفاده از يخ و گرما. يخ التهاب عضلات آسيب ديده يا زخم شده را كاهش مي‌دهد. گرما نيز از طريق افزايش گردش خون به اين مناطق، به بهتر شدن زخم عضلات كمك مي‌كند. در نهايت چنانچه سندروم خروجي صدري بدون درمان باقي بماند، مي‌تواند باعث بروز آسيب عصبي دائمي شود، بنابراين بهتر است به انجام روش‌هاي پيشگيري ودرمان اقدام كنيد.

منبع : سلام دکتر


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Share →

Visit Us On Facebook