post_image

گردن از جمله قسمت‌هايي از بدن است كه آسيب‌هاي وارده به آن طيف وسيعي از خفيف تا شديد را شامل مي‌شوند.با حركاتي مفيد جهت از بين بردن درد گردن تان آشنا شويد.

آسیب های شایع گردن شامل گرفتگی (اسپاسم) ، كشیدگی عضلات ناحیه و شكستگی می شوند. تصادفات، آسیب های ورزشی و حتی برخی از وسیله هایی كه در شهربازی سوار می شوید می توانند موجب آسیب گردن شوند.

گرفتگی گردن كه اكثر شما تا به حال آن را تجربه كرده اید عبارت است از به انقباض افتادن ماهیچه های گردن. در این حالت ماهیچه ها سفت و دردناك می شوند. استفاده بیش از اندازه، وضعیت نامناسب یا استرس موجب بروز این حالت می شوند. انجام حركات زیر به بهبود گرفتگی عضلات گردن كمك می كنند.

 

 

حركت اول: سر خود را به سمت راست بچرخانید و دستان خود را در پشت سر به هم قفل كنید. اجازه دهید وزن دستانتان چانه شما را به قسمت راست سینه نزدیك كند. 15 ثانیه در این حالت بمانید و مجددا به حالت عادی برگردید. این حركت را در سمت چپ نیز تكرار كنید.

حركت دوم: سر خود را به سمت راست بچرخانید تا جایی كه بتوانید پشت شانه خود را ببینید. حال دست راست خود را بلند كرده و كف دست را روی سمت چپ شانه قرار دهید. با كف دست، چانه خود را به سمت شانه نزدیك كنید و برای مدت 10 ثانیه نگه دارید. این حركت را 3 مرتبه دیگر تكرار كنید. برای سمت چپ نیز به همین صورت عمل كنید.

حركت سوم: در حالی كه ایستاده یا نشسته اید و دستانتان در دو طرف بدن آویزان است، كتف های خود را از پشت به هم نزدیك كنید و 5 ثانیه نگه دارید. این حركت را 3 مرتبه در روز و هر بار 10 دفعه تكرار كنید.

 

منبع : پرشین

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Share →

Visit Us On Facebook