images (6)

کاهش یا از بین رفتن کامل قوس داخلی پا را صافی کف پا می گویند. این قوس باعث جذب، تعدیل و کاهش فشارها و ضربات به هنگام تحمل وزن و در نتیجه کاهش خستگی می شود. همچنین به دلیل ساختار ارتجاعی و منعطفی که دارد راه رفتن را موزون و پیشروی را تسهیل می کند. افرادی که کف پای صاف دارند از خستگی زودرس و عدم استقامت کافی به ویژه در ایستادن ها و پیاده روی های طولانی رنج می برند و مستعد ابتلا به عوارضی همچون: زانوی ضربدری، کمردرد، بد شکلی پا می باشند

حرکات اصلاحی صافی کف پا

میله ای را زیر پای خود قرار داده و آن را بغلتانید

13

مطابق شکل با استفاده از یک حوله کف پای خود را ماساژ دهید.

8068W

پارچه ای را روی زمین پهن کرده و درحالی که روی آن ایستاده اید با استفاده از انگشتان پا آن را جمع کنید.

15

شئ کوچکی را با انگشتان پا بلند کنید(مانند خودکار) چند ثانیه نگاه داشته و سپس آن را به دستان خود منتقل کنید.

08

روی لبه خارجی پاها راه بروید.

04

پاهای خود را خم و راست کنید.

03

باند الاستیکی را به صندلی ثابت کرده و با انگشتان خود بکشید

06

با پنجه پا پدال بزنید.

07

مطابق شکل با یک توپ بازی کرده و آن را به دستان خود منتقل کنید.

09

10

در حالی که پاشنه را به داخل می دهید روی پنجه راه بروید

02

منبع : کلینیک امید

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Share →

Visit Us On Facebook