spasm-during-exe

با کمر درد خود با احتیاط برخورد کنید و گرنه عواقب بیشتر و وخیم تری در انتظار شماست.

تقریبا هر کسی کمر درد را در طول زندگی خود تجربه می کند. شاید بعد از یک اسباب کشی یا ورزش های سنگین یا حتی یک فعالیت ساده به کمر درد دچار شده اید و اکنون مجبورید در خانه استراحت کنید و از کار و زندگی عقب بمانید.

این کمر درد ها ممکن است به علت یک تصادف ناگهان شدت پیدا کند یا ممکن است کم کم و در طول چند ساعت شدت آن زیاد شود در بیشتر موارد کمر درد نتیجه کشش یا پیچش نا خواسته است در بیشتر موارد با 2 تا 6 هفته کمردرد می تواند درمان شود البته هیچ درمان قطعی و تضمینی برای کمردرد وجود ندارد. و همینطور تشخیص صحیح کمردرد می تواند در آرام کردن کمردرد نقشی اساسی ایفا نماید.

جلوگیری از آسیب کمر و کمردرد

برای جلوگیری از صدمه دیدن  کمر و کمردرد تقویت و افزایش انعطاف پذیری عضلات، تاندون ها و لیگامنت هایی که نگه دارنده کمر شما هستند بسیار اهمیت دارد. برای این منظور می توانید این کار ها را انجام دهید:

اگر نمی توانید در بیرون از خانه ورزش کنید می توانید از تردمیل، دوچرخه ثابت و دیگر دستگاه های ورزشی استفاده کنید.

با تقویت عضلات شکم و کمر یک آتل طبیعی برای کمر خود ساخته اید که از کمر شما محافظت می کند و می توانید از کمردرد جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از کمردرد حرکات کششی را به آرامی انجام دهید تا انعطاف پذیری آن ها بیشتر شود.

برای جلوگیری از کمردرد هنگام ایستادن پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید و زانو های خود را در یک حالت قفل نکنید. از قوس دادن پایین کمر به داخل و بیرون کمر به بیرون و پایین انداختن شانه های خود بپرهیزید. سینه ها و شانه ها را صاف نگه دارید. چانه خود را طوری نگه دارید که عضلات فک و گردن شما راحت باشد.

برای جلوگیری از کمردرد هنگام نشستن پاهای خود را به راحتی روی زمین قرار دهید طوری که نه فشار زیادی روی آن باشد و نه آویزان باشد. و زاویه زانو ها و باسن شما 90 درجه باشد.اجازه دهید کمر شما قوس طبیعی خود را داشته باشد. سینه و شانه ها را صاف نگه دارید. چانه خود را طوری نگه دارید که عضلات فک و گردن شما راحت باشد.

برای جلوگیری از کمردرد هنگام رانندگی صندلی خود را طوری تنظیم کنید پشت شما عمودی باشد. و کمر شما توسط صندلی حمایت شود و ارتفاع پشت سری باید طوری تنظیم شود که ارتفاع پشت سری با چانه شما هم سطح باشد. زانو ها باید کمی خمیده باشند و تا حد امکان هم سطح با باسن شما باشد. آرنج ها باید کمی خمیده باشند به طوریکه شانه های شما راحت باشند.

برای جلوگیری از کمردرد هنگام خواب از تشکی سفت استفاده کنید. اگر تخت شما فنر دارد با قرار دادن یک صفحه تخته ای روی فنر و زیر تشک می توانید موقتا فرورفتگی تخت خواب خود را جبران کنید.

برای جلوگیری از کمردرد به پشت یا به پهلو بخوابید هنگامی که به پهلو می خوابید بهتر است بین زانو های خود یک بالش قرار دهید تا ستوان مهره های شما در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

ورزش های مناسب برای جلوگیری کمردرد

ورزش هایی که به کمر و مفاصل فشار وارد نمی کنند مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا  برای جلوگیری از کمردرد مفید هستند.

  • اطلاعات بیشتر….

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله کمردرد به علت بد ایستادن

مطالعه مقاله ورزش های صبحگاهی برای پیشگیری از کمردرد

مطالعه مقاله کمردرد و بی حسی پاها

منبع : یاد بگیر دات کام


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook