post_image

روی سطح صافی به شکم بخوابید و دو دستتان را در وضعیتی راحت بالای سرتان بگذارید . در صورت امکان سعی کنید پیشانیتان روی زمین قرار دهید. اکنون دو دست را با آرنج صاف ( همانند پرواز Superman ) از سطح زمین بالا بیاورید. این وضعیت را نگه دارید، سپس به وضعیت شروع تمرین بازگردید و تمرین را تکرار کنید. اگر ستون مهره ای شما انحنا دارد و پوکی استخوان مهره هایتان پیشرفته است، یک بالش زیر قفسۀ سینه تان قرار دهید. حین بالا بردن دست ها از خم کردن آرنج ها اجتناب کنید. تمرین را بدون وزنه شروع کنید و هر وقت که توانستید حرکت را 15 مرتبه تکرار کنید ، یک وزنۀ 5/1 پوندی را با هر کدام از دستتان بگیرید.

جهت مشاهده تمرین بعدی بر روی لینک زیر کلیک کنید

بلند کردن دست ها و نزدیک کردن کتف ها در حالت دمر

برگرفته از کتاب پوکی استخوان

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Share →

Visit Us On Facebook