Morning-Walk-15

زانوی ضربدری یکی از انواع تغییر شکل های زاویه دار زانو است که در آن ران ها به هم نزدیک می شوند و قوزک های داخلی از هم فاصله می گیرند و در نتیجه نمایی شبیه ضربدر در پا ایجاد می کنند.بعضی از نوزادان به خاطر وضعیت فشردگی آن‌ها در رحم مادر با زانو ضربدری به دنیا می‌آیند. پاهای کودک با شروع راه رفتن وی قوی‌تر می‌شوند (در حدود 12 تا 18 ماهگی). اما در این کودکان در 3 سالگی، پاهای کودک دچار خم می‌شوند.

تمرینات کششی برای اصلاح زانوی ضربدری

- در وضعیت نشسته بحالت چهارزانو با کمک دست ها یک ران را بالا آورده و زانو را به سینه نزدیک کنید وتنه حالت قائم داشته باشد.

- در وضعیت نشسته با پاهای کاملا باز و دور از هم یکی از پاها را از زمین اندکی بلند کرده و سپس آن را از خط وسط عبور داده و بکوشید ان را به پای دیگر نزدیک کنید.

- در وضعیت نشسته بحالت تمرین ۲ بکوشید هر دو پا را بالا آورده سپس بصورت قیچی آنها را تا حد ممکن از روی هم عبور دهید.

- در وضعیت خوابیده به پشت دست ها بصورت باز و دور از هم و پاها کاملا کشیده باشد بکوشید با بلند کردن یک پا و عبور آن از روی بدن آن را به پنجه دست مخالف نزدیک کنید.

- در وضعیت خوابیده به پهلو یک پا را در امتداد خط افق بالا برده وسپس بطرف پایین و عقب ببرید. این حرکت موجب کشش نوار خاصره ای  درشت نی می گردد.این حرکت را می توان بصورت ایستاده در حالتی که یک پا عقبتر است نیز انجام داد.

منبع : sport1384

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook