15-300x273

زانوی ضربدری یکی از اشکال تغییر شکل زانوست که در آن زانوها به هم نزدیک و قوزک های داخلی از هم فاصله می گیرند

تمرینات تقویتی برای اصلاح زانوی ضربدری

-در حالت نشسته با پاهای کشیده و کاملا باز همراه با یک چرخش خارجی به ران عضلات چهارسر را بحالت انقباض هم طول منقبض کنید.

- در حالت نشسته کف پاهارا به یکدیگر چسبانده و زانوها را از هم دور کنید سپس دست ها را بر روی زانو گذاشته و مقاومت کنید آنگاه بکوشید ران ها را به هم نزدیک کنید.

- در وضعیت نشسته با پاهای کاملا باز و از هم دور همراه با اعمال مقاومت دست هارا در ناحیه جانب داخلی گذاشته و ران ها را به یکدیگر نزدیک کنید. این عمل می تواند همراه با چرخش خارجی ران صورت گیرد.

- در وضعیت نشسه درحالی که زانوها خم و کف پا برروی زمین است توپ یا شیء انعطاف پذیری را بین دو زانو گرفته و با فشار به آن بکوشید زانوها را به هم نزدیک کنید.

- در وضعیت خوابیده به شکم ساق را به سمت داخل چرخانده و در مقابل خم کردن زانو مقاومت کنید. این حرکت موجب تقویت عضلات همسترینگ بویژه عضلات نیمه غشایی و نیمه وتری می شود.

منبع : sport1384    ورزش و سلامتی

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook