post_image

درد مفصل ممکن است ناشی از عواملی از جمله بیماری، ورزش یا آسیب ناشی از فشار مفرط باشد. صدها چیز می توانند باعث درد مفاصل شوند. ولی از میان تمام آنها احتمال وجود التهاب مفاصل , روماتیسم مفصلی , یا ضربه بیشتر است .درد مفصل ممکن است شما را از ورزش کردن، احساس راحتی و انجام فعالیت‌های روزمره بازدارد.

راه هایی برای تسکین درد مفاصل

ورزش کنید. بلند کردن وزنه (کوچک) و ورزش های هوازی یکی از مهم ترین درمان ها برای افراد مبتلا  می باشد.

وزن خود را متعادل کنید. چاقی فشار زیادی به زانوها و مفاصل ران وارد می کند و درد را بدتر می نماید.

از یخ و یا گرم کردن استفاده کنید. گرم کردن باعث افزایش گردش خون در عضلات می شود و درد عضلات را تسکین می دهد. یخ نیز باعث کاهش ورم و درد مفاصل می گردد.

غذاهای ضد التهاب مصرف کنید. تحقیقات نشان داده که برخی موادغذایی باعث کاهش التهاب و ورم می شوند.این موادغذایی شامل: ترب کوهی،  خردل، سیر، پیاز، تره، جعفری، کرفس، لیمو  می باشند.

از طب سوزنی کمک بگیرید.

از ماساژ درمانی کمک بگیرید.

از آب درمانی کمک بگیرید. آب درمانی به معنای غوطه ور شدن در آب گرم و یا آب دارای مواد معدنی می باشد.

ارتوتیک ها: این وسایل می توانند می تواند از مفاصل روماتیسمی محافظت کنند و درد را تسکین دهند.

ورزش روح: با این روش می توانید عضلات را آرام کنید و کشش را در عضلات ایجاد کنید.

منبع: وبلاگ دکتر شجاعی , وبلاگ دکتر حیدریان

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Share →

Visit Us On Facebook