post_image

روی سطح صافی به پشت بخوابید و با خم کردن زانوها ، کف پاهایتان را روی زمین بگذارید . اکنون با فشار دادن پشت سر به بالش ، قفسۀ سینه تان را بالا بیاورید و کتف ها را از سطح زمین بلند کنید. این وضعیت را نگه دارید، سپس به وضعیت شروع تمرین بازگردید و تمرین را تکرار کنید. حرکت در سرتان انجام می گیرد و آن را تا جایی باید انجام دهید که تا حد امکان پشت گردن با صاف شدن قوس گردنی به بالش فشرده شود. از حبس کردن نفس در سینه اجتناب کنید . با انجام بازدم گردن را با بالش فشار دهید و با انجام دم به وضعیت شروع تمرین باز گردید.

برگرفته از کتاب پوکی استخوان


دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Share →

Visit Us On Facebook