post_image

تنفس برای حیات ضروری است. بنابراین تقویت عضلاتی که در تنفس استفاده می شود، اهمیت دارد. تنفس عمیق، حرکات طبیعی قفسۀ سینه را که با افزایش سن تمایل به سخت شدن دارد، احیاء می کند و سطح اکسیژن دریافتی شما را افزایش می دهند بنابراین انرژی شما نیز بیشتر می شود.

تمرینات آیروبیک مطمئناً خیلی مهم هستند. آن ها برای سلامتی قلب، حفظ وزن مناسب و افزایش طول عمر سود زیادی دارند. ورزش های آیروبیک همراه با وزن اندازی، سودمند ترین نوع فعالیت های آیروبیک برای افرادی است که پوکی استخوان دارند. شما می توانید با اضافه کردن تدریجی وزنه نیروهای اضافی را به آرامی به استخوان های خود وارد کنید و به بهبود وضعیت استخوانی خود کمک نمائید. اگر شما کایفوز یا پوکی استخوان شدید در ناحیۀ مهره ها دارید می توانید بعد از مشورت با پزشک، از بستن وزنه به دور مچ دست های خود استفاده کنید.اگر ورزش به طور صحیح انجام نشود ممکن است به جای اثرات سودمند زیان بار باشد.

منبع : کتاب پوکی استخوان

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Share →

Visit Us On Facebook