185272

 نحوه درست استفاده از جاروی برقی و پیشگیری از دیسک کمر

 باید از جاروی برقی با دسته بلند استفاده شود چرا که اگر دسته جاروی برقی کوتاه باشد فرد مجبور می‌شود مرتباً خم شود و این عملکرد در دراز مدت فتق دیسک کمری را منجر می‌شود. علاوه بر فتق دیسک کمری، خستگی عضلانی و دردهای مزمن در کمر، نتیجه استفاده از دسته کوتاه در جاروی برقی است.

افراد باید در حالت ایستاده از جاروی برقی استفاده کنند به نحوی که دسته جارو به بدن نزدیک باشد و در مواقعی که دسترسی به نقاط، گوشه‌ها و زوایای مورد نظر ممکن نیست، فرد باید از خم کردن کمر بپرهیزد. در این صورت باید از کشیدگی دست و دور شدن دسته جارو از بدن غافل نبود چرا که این حالت‌ها نیز باعث دیسک کمر می‌شود.

بهتر است برای جارو کشیدن گوشه‌های منزل، زیر کاناپه یا زوایای اتاق چند لحظه فرد بنشیند و آن قسمت‌ها را با اضافه کردن لوله مرتبط جارو بکشد.

افراد نباید بیش از 10 دقیقه به طور پیوسته جاروی برقی بکشند بلکه باید اندک زمانی بنشینند، استراحت کنند و مجدداً اگر نیاز بود از جارو استفاده کنند.

منبع : سیمرغ

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
اصفهان.خیابان شمس آبادی.چهارراه قصر.روبروی بانک ملت.کوی26(دهش)





Print Friendly
Tagged with:  
Share →

Visit Us On Facebook